Pages

Monday, September 19, 2011

dunia practical

salam semua..
amboihh..lama nya aku x update blog aku ni..sibuk ngn l.i hehee.. hampa semua l.i cam mana..?? ok x..?? byk trip..?? byk jalan2..?? mesti hampa seronok beronok-ronok an..untung la kalo hampa leh ikut trip.. lupa lak, bg yg xtaw apa tu L.I a.k.a Latihan Industri.. bln ni dah masuk bulan ke-3 l.i, ada yg suka ada yg x suka.. standard student l.i la kalo wat keja xdak elaun. tp x semua xdpt elaun.. bersyukur la hampa yg dpt elaun n l.i kt company yg mmg sempoi terbaekkkk.. tempat l.i aku x mcm hat len, sbb company aku lebeh kpd ticketing. jd aku try la belajaq wat ticketing ni..tp susah kalo kita x alert bebetoi..aku selalu dok tgk depa ja dok wat.. bila nk wat sendiri tegagai nk cari nota.. heheheeee mmg susah la ticketing ni. byk formular ngn entry nak kena igt, xleh lupa satu hurup pon..
tp tetap dok jelezzzzz ngn member laen..sbb depa leh ikut trip jalan2, p pulau2..yg tu lg seronok.. mmg aku ngaku la keja opis ni mmg aku x perform ( sbb selalu keja kilang2 ngn giant ja..) heheeee.. bkn sbb opis or management yg wat aku asa x best l.i kt ctu..mgkin aku ni mmg xlayak keja sana..byk benda aku xtaw wat n xqeti wat walopon dah masuk bulan ke-3ml.i ni..
mau x ghalet l.i kalo dok on9 ja hehee pastu download movie..hehe mmg selalu dok wat yg tu..hat tu ja aku terer..
l.i lg 2 bulan setengah...aku selalu dok tick dlm kalender sbb nk bg asa cepat masa berlalu.. bkn x hepi l.i cuma aku lebeh hepi dok poli sbb bebas sket.. member2 aku yg dok l.i la ni, mesti hampa seronok leh dok umah (kalo l..i dekat2 umah..) leh berulang balik dari umah, jimta duet ptptn..yg dok umah sewa, jimat2 la hampa nohh..suet pt kita x byk sgt pon..
sepanjang l.i ni..mcm besa la aku, tiap2 minggu jumap jaja..hehee sbb dok dekat2 an, l.i pon tempat dekat2 ja..kalo jaja balik penang, agak susah la nk jumpa..(takot ayah dia an..hehe ). ada la plan2 kami time cuti, x la asa busan burink dok alostaq town ni.. apa2 plan yg kami wat, ada yg jd ada yg dak.. besa la, kita hanya mampu merancang, Allah yg menetukan..
dunia practical ni mmg best..sbb kita dpt pengalaman hidup yg baru..kenangan pahet maneh, tengit, kelat.. yg kena maqah ngn bos, redha la..sbb aku pon selalu gak kena hehee tp bos maqah2 untok kebaikan kita gak an..so, terima ja la..aku pon dok cni, alhamdulillah la..mcm ok ja..jln2 area cni pon dah byk hafai. senang nk p jalan2 hehee.. lps ni kena waat report lak..huhhh..jenuh la nk pikiaq sbb x byk benda aku wat kat company aku tu..xtaw la report aku cam na nti..kompom kena reject hehe..copy paste ja la.an..
dah update blog ni, aku asa cam xsabaq lak nak masuk poli tu..dulu dok meluat benci sgt hehee tetiba ja pala otak ni dok pikiaq suasana dlm poli tu..hehe pelik2.. tp papapun, kena perabeh dulu sem l.i nih..sem5 ngn 6, tunggu aku nahh..InsyAllah kita jumpa ujung tahun nihh. bebudak kls aku, plan2 tour kita nti kita pikiaq, byk tempat kita nk p ni hehee.. jaja, kali ni jaja kena join kami punya tour kehh..xmaw dah bg alasan x leh join.. ahahahaaa....takat ni ja dulu nohh..sibuk ni, nk tuleh buku log..heheheee..salam, babaiiiii...

No comments:

Post a Comment